۱۶ شهریور ۱۳۹۲، ۱۳:۵۱

حجت الاسلام نصیری فرد:

برداشت ها و تفاسیر فرقه وهابیت از قرآن کریم ظاهری و غیر عقلانی است

برداشت ها و تفاسیر فرقه وهابیت از قرآن کریم ظاهری و غیر عقلانی است

سمنان - خبرگزاری مهر: معاون آموزشي و فرهنگي بسيج اساتيد كشور و عضو كميته تخصصي تدوين سبك زندگي شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بیان اینکه افکار و اندیشه های وهابیت ضد اسلامی و ضد عقل است، گفت: از آنجا که برداشت های فرقه وهابیت از قرآن، برداشت های ظاهری است و در تفاسیر آنها از قرآن نیز عقلانیت وجود ندارد پس ما نمی توانیم آنها را به عنوان مسلمان بشناسیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس نصیری فرد صبح شنبه در سلسله مباحث جریان شناسی خود در جمع کارکنان اداره کل و زندانهای سمنان با اشاره به اینکه افکار و اندیشه های وهابیت ضد اسلامی و ضد عقل است گفت: مخالفت وهابیت با علم و تکنولوژی در واقع مخالفت آنان با عقل و منطق است.  

وی با اشاره به اینکه وهابیت در مسایل دینی حاضر به بحث با شیعه نیستند تصریح کرد: شیعه دارای دو جواب عقلی و نقلی در مواجهه با شبهه افکنی فرقه وهابیت است پس برخلاف تبلیغات نادرست آنان علیه شیعیان باید گفت که شیعه در توسل به ائمه معصومین هیچگاه قدرت خدایی برای آنان قائل نبوده و کار آنها را به اذن خدا می داند لذا مسایل مشاهده شده از برخی شیعیان در نحوه توسل به ائمه اطهار ناشی از کمبود اطلاعات عمومی آنان در حوزه دین است که متاسفانه همین مسایل زمینه بسیاری از انتصابات نادرست به شیعیان را فراهم کرده است.

آیات قرآنی مصداق بارز عملکرد شیعیان در بسیاری از مسایل دینی

عضو كميته تخصصي تدوين سبك زندگي شوراي عالي انقلاب فرهنگي کشور آیات قرآنی را مصداق بارز عملکرد شیعیان در بسیاری از مسایل دینی دانست و افزود: از آنجا که وهابیت برای شبهات خود مبنایی ندارد، در مواجهه با استدلال عقلی و قرآنی افراد حاضر به تغییر موضع خود نبوده و به تقلید کورکورانه از مفتی های پیشین خود پرداخته و آنان را در مسایل دینی بسیار متبحر می داند.

نصیری فرد همچنین با اشاره به وجود 1300 شبکه ماهواره ای برای تبلیغ افکار و اندیشه های وهابیت خاطرنشان کرد: هدف وهابیت در راه اندازی اینگونه شبکه ها تغییر سبک زندگی مردم و زیر سوال بردن مبانی اعتقادی آنان است لذا بایستی با مدیریت درست، مردم را از عواقب ناشی از تاثیرات اینگونه شبکه ها در نوع رفتارهای خانوادگی و اجتماعی آنان آگاه کرد چرا که حرکت در مسیر درست نه تنها ضرری ندارد بلکه باعث می شود تا توفیقاتی نیز شامل حال انسان شود.

وی با اشاره به اینکه بهائیت سارق اصلی آثار شیعه و اسلام در کتب خود است گفت: شاکله اعمال عبادی این فرقه همه برگرفته از اسلام است و آنها از خود حرفی برای گفتن ندارند.  

بهائیت در معنا اعتقادی به معاد و قیامت ندارند

معاون آموزشي و فرهنگي بسيج اساتيد كشور با اشاره به تلاش فرقه بهائیت در مطرح کردن خود به عنوان یک دین خاطرنشان کرد: دین خصوصیاتی دارد و از خصوصیات بارز تمام ادیان اعتقاد به معاد و قیامت است که این امر در بهاییت معنا نداشته و معتقدند که همه چیز با مرگ تمام می شود از طرفی ضعفهای پیامبر این فرقه در برخورداری از علوم اکتسابی و نداشتن معجزه، خود دلیلی دیگر در بطلان این فرقه است چرا که علوم پیامبران الهی لدنی و خدایی است و کتاب آنها برای هدایت بشر است نه گمراهی او، لذا بهائیت دین و فرقه نیست بلکه یک جریان سیاسی است.

نصیری فرد با تاکید بر اینکه خاتمیت پیامبر (ص) مورد قبول همه ادیان بوده و مباحث غیر اخلاقی در هیچ یک از کتابهای آسمانی نیست تصریح کرد: در همه ادیان الهی اصول اخلاق بشری رعایت شده است لذا زندگی افراد بر اساس اعتباراتی است که همه بشریت آن را قبول دارند پس مباحث مطرح شده از ناحیه بهائیت در زمینه حقوق زنان و دیگر مسایل، ناشی از جهل آنان است چرا که مسایل اسلام زنجیره ای است نه جزیره ای.

وی تلاش دشمن در برپایی شبکه های ماهواره ای فارسی زبان را نفوذ در مبانی فکری شیعه دانست و افزود: تصویب بودجه در کنگره آمریکا جهت تضعیف اسلام و ایجاد شبهه در دین و ایمان جوانها از اقدامات علنی و آشکار دشمن در این زمینه است لذا مردم باید توجه داشته باشند که در مسایل شبهه ناک از یک فرد اسلام شناس و آگاه سوال کنند.

وهابیت و بهائیت هر دو محصولی انگلیسی

عضو كميته تخصصي تدوين سبك زندگي شوراي عالي انقلاب فرهنگي کشور افزود: وهابیت و بهائیت هر دو محصول انگلیسی ها است و با توجه به وجود مبانی فکری انحرافی در فرقه وهابیت، تلاش های بسیاری در گسترش و نشر این فرقه در دنیا توسط انگلیسی ها صورت گرفته است.

نصیری فرد، "انکار حیات پس از مرگ و کافر دانستن شیعیان" را از جمله اصول فکری و اندیشه های وهابیت دانست و تصریح کرد: آن ها روی آوردن شیعیان به اسلام را از روی علاقه و ترس نمی دانند بلکه می گویند شیعیان برای نابودی اسلام آمده اند، به همین دلیل در جهت خواست آمریکا و انگلیس به گسترش تبلیغات منفی علیه شیعیان در دنیا دامن می زنند.

وی "دلیل انحراف بیداری اسلامی از جریان اصلی خود" را وجود تفکر وهابیت در سران انقلاب آن ها و وجود خلاء رهبری در آنان دانست و در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: هدف اصلی غرب در سوریه گرفتن حاکمیت از شیعه است و تنها راه مبارزه با اسلام را وجود انحراف در افکار مسلمانان می دانند.

کد خبر 2130461

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha